SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 issue1Self-regulated learning and reading comprehension: an intervention study author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Related links

Share


Ciencias Psicológicas

On-line version ISSN 1688-4221

Cienc. Psicol. vol.3 no.1 Montevideo May 2009

 

Editorial

 

 

Este número reúne trabajos de colegas de distintos países y en áreas muy diversas, cumpliendo así uno de los objetivos que nos habíamos trazado para la revista, dar cabida a la diversidad de áreas que actualmente existen en Psicología y a aquellas ciencias de sustento y de frontera. Si además esto se enriquece con el aporte de expertos de ambos hemisferios, la concreción del objetivo se hace más preciada; como siempre agradecer la confianza de los
autores y la calidad y celeridad de los árbitros.

 

Estamos planificando la edición de números monográficos, con un primer número dedicado a Lectura y Escritura, otro a Infancia y Adolescencia y así sucesivamente, incorporar esta modalidad, sin abandonar el formato
que hemos seguido hasta el presente.

 

El Consejo Editorial celebra, con la comunidad académica de la Facultad de Psicología, sus 40 años de formación en Psicología en el Uruguay y recuerda especialmente a sus egresados.

 

 

Lilian R. Daset

Editora

 

 

 

 

Editorial

 

 

This issue brings together papers and research produced by colleagues of different countries and from diverse areas of psychology, fulfilling in this way one of the journal’s aims, that is, to give content to the diversity of fields of Psychology existing at present and of related and frontier sciences. We approach our aim through the contribution of experts from both south and north hemispheres, adding a special value. Furthermore, we are grateful to the authors for their trust and the referees for their quality and promptitude.

 

We are outlining the edition of monographic issues; the first one dedicated to Reading and Writing processes, and another one to Childhood and Adolescence, this way we begin to incorporate this modality, without leaving the
format followed thus far.

 

The Editorial Council celebrates, with the academic community of the Psychology Faculty, its 40 years of formation in Psychology in Uruguay and especially remember its graduate students.

 

Lilian R. Daset

Editora

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License