SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número1Ni ángel diamante, ni demonio APC. Diversidad de modelos de gestión y financiación en las revistas científicas iberoamericanas en acceso abiertoAgendas abiertas de investigación y el abordaje de problemas en interacción social: la experiencia de la Universidad de la República de Uruguay índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


Informatio

versión On-line ISSN 2301-1378

Resumen

RODES, Virginia  y  MOTZ, Regina. Interdisciplinary constructions in Open Education and Science. Infor [online]. 2022, vol.27, n.1, pp.142-166.  Epub 01-Jun-2022. ISSN 2301-1378.  https://doi.org/10.35643/info.27.1.10.

The article presents some experiences carried out from the Interdisciplinary Space of the University of the Republic, which have contributed to the development of a convergent approach to the open movement. They have resulted in the implementation of initiatives that can contribute to the design of policies, capacity development and consolidation of infrastructures for Open Education and Science in Uruguay.

Palabras clave : Open Science; Open Education; Higher Education; Interdisciplinary.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )