SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 issue1Neither Diamond Angel, nor APC Demon. Diversity of management and financing models in Ibero-American Open Access scientific journalsOpen research agendas and addressing problems in social interaction: the experience of the University of the Republic of Uruguay author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Related links

Share


Informatio

On-line version ISSN 2301-1378

Abstract

RODES, Virginia  and  MOTZ, Regina. Construcciones interdisciplinarias en educación y ciencia abiertas. Infor [online]. 2022, vol.27, n.1, pp.142-166.  Epub June 01, 2022. ISSN 2301-1378.  https://doi.org/10.35643/info.27.1.10.

En este artículo se presentan algunas experiencias realizadas en el marco del Espacio Interdisciplinario de la Universidad de la República, que han contribuido a la construcción de un enfoque convergente del movimiento abierto. Estas han resultado en la implementación de iniciativas que pueden aportar al diseño de políticas, desarrollo de capacidades y consolidación de infraestructuras para la educación y la ciencia abiertas en Uruguay.

Keywords : CIENCIA ABIERTA; EDUCACIÓN ABIERTA; EDUCACIÓN SUPERIOR; INTERDISCIPLINA.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )