SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Formación docente en la emergencia: pedagogías del cuidadoLa ortografía, un breve recorrido hasta formación docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


InterCambios. Dilemas y transiciones de la Educación Superior

versión impresa ISSN 2301-0118versión On-line ISSN 2301-0126

Resumen

ECHEVERRIBORDA, María; ESPASANDIN, Cecilia  y  MALLADA, Natalia. Guided reading and writing practices at the beginning of university studies. InterCambios [online]. 2021, vol.8, n.1, pp.60-70.  Epub 01-Jun-2021. ISSN 2301-0118.  https://doi.org/10.29156/inter.8.1.7.

In this article we present a teaching experience focused on guided reading and writing practices in a university course. We develop the fundamentals of the educational innovations implemented to guide reading and writing practices, we expose the instruments used and we introduce the student evaluations collected during the course in 2018. We conclude with some reflections on the strategy developed, its possibilities and its limits.

Palabras clave : academic reading and writing; teacher and peer feedback.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )