SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número2VOCALES PRETONICAS EN PORTUGUÉS URBANO EN SÃO TOMÉLA ALOCUCIÓN EN ESPAÑOL: HACIA UNA TEORÍA MODULAR DEL TRATAMIENTO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


Lingüística

versión On-line ISSN 2079-312X

Resumen

GELORMINI, Carlos. CONTRASTIVE ANALYSIS AND MENTAL GRAMMAR IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION. Lingüística [online]. 2022, vol.38, n.2, pp.141-148.  Epub 01-Dic-2022. ISSN 2079-312X.  https://doi.org/10.5935/2079-312x.20220019.

The goal of this note is to offer a critical review of the contrastive analysis hypothesis within the field of second language acquisition. The notions of interlanguage, universal grammar and mental grammar are discussed. Transfer is redefined as the output of underlying rules in the grammar of a second language. Through Jackendoff’s notion of a mental grammar we reconcile the contribution of structural and generative grammar to the understanding of the phenomenon of transfer.

Palabras clave : contrastive analysis; transfer; interlanguage; universal grammar; mental grammar.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )