SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número2El contexto y los actores de la práctica: Estudio sobre la representación del profesor en formación[1]El involucramiento de las familias en la educación de los niños: Cuatro reflexiones para fortalecer la relación entre familias y escuelas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


Páginas de Educación

versión On-line ISSN 1688-7468

Resumen

ZEGARRA HUAMAN, Raúl Jesús  y  VELAZQUEZ TEJEDA, Míriam Encarnación. Coaching: a way to strengthen the professionalism of teachers in the classroom. Pág. Educ. [online]. 2016, vol.9, n.2, pp.156-183. ISSN 1688-7468.

Professionalism of teachers integrates the knowledge and skills for the satisfactory performance of the educational activity to be achieved with permanent improvement to maintain efficiency in the development of teaching-learning process. Methodologically it is based on the qualitative approach applied educational type. Were applied methods for diagnostic, techniques and tools that enabled us to confirm the reality that demonstrates the act of teachers in rural areas of Peru and its performance in the teaching - learning process. The systematization of the related scientific, theoretical and methodological helped design the program based learning Coaching - ABC, to strengthen the professionalism of teachers in the performance of pedagogical practice in the classroom

Palabras clave : professionalism; performance; teaching practice; coaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons