SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1Factores explicativos de la eficiencia educativa en Uruguay: evidencia a partir de PISA 2012Educación superior y persistencia al cabo del primer año en Uruguay: Un estudio longitudinal con base en la cohorte de estudiantes evaluados por PISA 2003 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


Páginas de Educación

versión On-line ISSN 1688-7468

Resumen

DONESCHI, Andrea; NOVAS, Victoria  y  VELAZQUEZ, Cecilia. Graduate tax in Uruguay: Redesign of the Fondo de Solidaridad . Pág. Educ. [online]. 2014, vol.7, n.1, pp.88-90. ISSN 1688-7468.

Uruguay is the only country where graduates from public tertiary education finance part of the system via a contribution for student scholarships (Fondo de Solidaridad) and university budget (Adicional). This contribution varies according the length of their career. We propose alternative payment schemes considering the graduate's ability to pay, approaching to a Graduate Tax scheme. The total contribution a representative agent would pay to the Fondo during his working life covers, at most, 17,6% of a graduate training cost and is strongly smaller than tuition fees in private institutions. Also, the burden of the payment is not enough to offset the returns of investment in tertiary education. Finally, alternative payment schemes reduce income inequality

Palabras clave : tertiary education; financing; Fondo de Solidaridad; graduate tax; internal rate of return.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons