SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número1¿POR QUÉ Y PARA QUÉ LOS CENTROS ESCOLARES ACEPTAN SER UN SITIO DE PRÁCTICA PARA LAS CARRERAS DE PEDAGOGÍA?: PERSPECTIVAS DE DOCENTES DIRECTIVOS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


Páginas de Educación

versión On-line ISSN 1688-7468

Resumen

CALVO, Gloria. TEACHER TRAINING FOR INCLUSIVE EDUCATION. Pág. Educ. [online]. 2013, vol.6, n.1, pp.19-35. ISSN 1688-7468.

The following article proposes some ideas for teacher’s education in the area of inclusive education. In this regard, three points are developed. First, it shows the conceptual change from the equity and equality to the inclusive education. Second, it highlights the importance of teachers for reaching inclusive education. Third, it proposes some ideas for teachers training from a set of learned lessons in a school reentry program called “La Escuela Busca al Niño” (EBN) (The School Seeks the Child) in Medellín, Colombia

Palabras clave : Inclusive education; teacher education; school reentry program experience; Colombia.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons