SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número2Trabajadores Invisibles en la Hipermodernidad: Repercusiones Subjetivas e Intersubjetivas del Sufrimiento Laboral en un Call Center Montevideano.Dimensión grupal, hipermodernidad y academia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


Psicología, Conocimiento y Sociedad

versión On-line ISSN 1688-7026

Resumen

CAL GARET, Teresa Raquel. Being a college student in the hypermodernity. Psicol. Conoc. Soc. [online]. 2016, vol.6, n.2, pp.64-83. ISSN 1688-7026.

The article is about an ongoing investigation on how to be a college student in the hypermodernity. Starting with some questions: How it affects being a college student? Forming identity in students of UdelaR. The field research presented consists of interviewing students in three faculties from different areas. It also presents some results obtained in relation to how students characterize the place they arrive in (UdelaR-University) and the process of becoming a college student while being modified during it.

Palabras clave : being a college student; forming identity; fellow; institutions.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons