SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1POLÍTICA Y POLÍTICAS EDUCACIONALES EN CHILE 1990-2010APORTE PARA UNA TOPOGRAFÍA DE LAS POLÍTICAS EDUCATIVAS EN URUGUAY: INSTITUCIONES, IDEAS Y ACTORES índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


Revista Uruguaya de Ciencia Política

versión On-line ISSN 1688-499X

Resumen

CORVALAN, Javier  y  ROMAN, Marcela. The permanence of low-performance schools in the Chilean educational quasi market. Rev. Urug. Cienc. Polít. [online]. 2012, vol.21, n.1, pp.43-65. ISSN 1688-499X.

Abstract: We analyze the willingness to change schools in families who send their children to chronically underperforming schools in Chile. By applying more than 1000 questionnaires in five urban districts, each with alternative schools, we conclude that families are highly satisfied with schools; have few criticisms to them; are unaware of the school’s SIMCE scores; and are unlikely to change school based on their dissatisfaction with the institution. The conclusion is that these schools are not prone to change due to families’ unsatisfaction, which leads us to question the basis of Chile’s regulation of its educational system

Palabras clave : Educational (quasi) market; educational regulation mode; Chile.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons