SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número2TRASTORNOS DEL APRENDIZAJE: INVESTIGACIONES PSICOLÓGICAS Y PSICOPEDAGÓGICAS EN DIVERSOS PAÍSES DE SUD AMÉRICACEREBRO Y DISLEXIA: UNA REVISIÓN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


Ciencias Psicológicas

versión On-line ISSN 1688-4221

Resumen

GONZALEZ TORNARIA, María del Luján; GUERRA, Albertina; PRATO, Sofía  y  BARRERA, Patricia. Homework in the context of family-school relationships. Cienc. Psicol. [online]. 2009, vol.3, n.2, pp.219-224. ISSN 1688-4221.

This communication introduces the first stage of an investigation that focuses on homework and its influence on the relationship between families and schools (educational centers). An updated international literature review on the subject is provided. Furthermore, the design of the international investigation (which comprises the present study) is itemized. Finally, authors notify the stage of instrument’s pilot study in Spanish language

Palabras clave : family school relationship; howmork; family; education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons