SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número2Mecanismos de identificación de palabras en niños disléxicos en español: ¿Existen subtipos?Las alexias fonológica, de superficie y profunda en hispanohablantes y los modelos de doble ruta índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


Ciencias Psicológicas

versión On-line ISSN 1688-4221

Resumen

BALBI, Alejandra; CUADRO, Ariel  y  TRIAS, Daniel. READING COMPREHENSION AND RECOGNITION WORDS. Cienc. Psicol. [online]. 2009, vol.3, n.2, pp.153-160. ISSN 1688-4221.

Since the classic simple reading model proposed by Gough and Tunmer (1986), numerous studies have intended to demonstrate the relative and independent contribution of the decodification to the comprehension. The objective of the present study is to specify these relative independence by correlating skills, not of decodification, but of the “lexic-semantic” processing and fluency, with the reading comprehension in 4th, 5th and 6th grade individuals. The results show, in the hole sample and in each of the three school grades, a positive and moderate correlation between the variables studied. These results and its educative implications are discussed

Palabras clave : decodification; reading comprehension; difficulties.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons