SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26Jorge Prelorán: un cineasta argentino entre la periferia y el centro de los estudios de cineSacamuelas y charlatanes, pioneros de la publicidad y la propaganda índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Links relacionados

Compartir


Dixit

versión impresa ISSN 1688-3497versión On-line ISSN 0797-3691

Resumen

PARDO, Soledad. Cine clásico argentino: espacio, mirada y autorreflexividad. Los casos de La trampa y Cosas de mujer.. Dixit [online]. 2017, n.26, pp.74-83. ISSN 1688-3497.  https://doi.org/10.22235/d.v0i26.1339.

This article proposes a rethinking of the canons of classic-industrial cinema in Argentina, from the analysis of two films of the period: La trampa (Christensen, 1949) and Cosas de mujer (Schlieper, 1951). Through the study of some of their staging operations, the construction of the spaces and the character-looks are highlighted, as well as the self-reflective gestures that appear in these productions. The discussion on the very notion of classical cinema and its characteristics, according to various researchers, allows us to conclude on the need to review this concept.

Palabras clave : performing arts; history of Cinema; Argentinian classic cinema; staging; self-reflexivity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )