SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue1PICTOAPRENDE: Design and evaluation of a tool that contributes to the personal autonomy of children and youth diagnosed with autism spectrum disorder in EcuadorVulcanus 2.0: A Recommender System for Accessibility author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Related links

Share


CLEI Electronic Journal

On-line version ISSN 0717-5000

Abstract

DA ROSA, Sylvia; CHMIEL, Alejandro  and  GOMEZ, Federico. Philosophy of Computer Science and its Effect on Education: Towards the Construction of an Interdisciplinary Group. CLEIej [online]. 2016, vol.19, n.1, pp.5-5. ISSN 0717-5000.

En este artículo se presenta una experiencia interdisciplinaria que reúne dos áreas de la informática, la didáctica y la filosofía. Como tal, el artículo presenta un área relativamente inexplorada de la investigación, no sólo en Uruguay sino en toda la región de América Latina. La reflexión sobre el estatus ontológico de la informática, sus problemas epistémicos y educativos, así como su relación con la tecnología, nos permite elaborar un análisis crítico de la disciplina y una percepción social de la misma como ciencia básica.

Keywords : Filosofía; Epistemología; Interdisciplina; Educación.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License