SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue1Assessing a Methodological Proposal for the Design, Creation and Evaluation of Learning Objects Oriented to Educators with Diverse Educational and Technological CompetenciesPhilosophy of Computer Science and its Effect on Education: Towards the Construction of an Interdisciplinary Group author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Related links

Share


CLEI Electronic Journal

On-line version ISSN 0717-5000

Abstract

CARDENAS, Andrea et al. PICTOAPRENDE: Design and evaluation of a tool that contributes to the personal autonomy of children and youth diagnosed with autism spectrum disorder in Ecuador. CLEIej [online]. 2016, vol.19, n.1, pp.4-4. ISSN 0717-5000.

En este trabajo se presenta el desarrollo y evaluación de Pictoaprende un software interactivo diseñado para mejorar la comunicación oral y contribuir al desarrollo personal de niños y jóvenes con diagnóstico de trastorno del espectro autista (TEA) en Ecuador. Para cumplir con este propósito inicialmente se analiza el área de intervención que describe las características generales de las personas con TEA y su situación en el Ecuador. Las técnicas estadísticas utilizadas para esta evaluación constituye la base de este estudio. También se muestra una sección que presenta el desarrollo de parámetros cognitivos y sociales basadas en la investigación de la zona de intervención. Finalmente, se presentan los algoritmos para obtener las medidas y los resultados experimentales, junto con el análisis de los mismos.

Keywords : Comunicadores Digitales; comportamiento repetitivo; pictogramas; desorden mental; espectro autista; remuestreo; muestra poblacional; hipotesis.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License