SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue3Towards a Model for the Development and Assessment of Competences through Formative ProjectsCurriculum Integration by Projects: Opportunities and Constraints A Case Study in Systems Engineering author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Related links

Share


CLEI Electronic Journal

On-line version ISSN 0717-5000

Abstract

CURLANGO ROSAS, Cecilia M. et al. Understanding Game Playing Preferences. CLEIej [online]. 2014, vol.17, n.3, pp.10-10. ISSN 0717-5000.

Spanish abstract Este artículo presenta los resultados de un estudio realizado con estudiantes universitarios para determinar el tipo de juegos de video que juegan, las plataformas que utilizan para jugar y lo que los motiva para jugar o dejar de jugar juegos. Los resultados del estudio distinguen entre géneros para poder diseñar estrategias de aprendizaje que sean atractivas para ambos géneros. Este trabajo se llevó acabo como parte de un estudio más grande cuyo objetivo es atraer y retener estudiantes en la carrera de ingeniería en computación.

Keywords : educación en ciencias computacionales; estudiantes de ingeniería; preferencias de video juegos.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License